tisdag 16 november 2010

Working and living at a hostel....

HAHA!

Sitter och skriver samtidigt som italienskan i rummet tar random foton av mig. Hon säger att hon är fotograf, men det kan hända att hon bara är hög på något... hon bjöd oss just på popping att sniffa... vi svarade artigt nej, och sen gick hon och bjöd spöket! ...som tackade nej lite mindre artigt haha! Stackare... det kan inte vara lätt att vara en polsk 40-plussare på ett youth hostel. Snart ska italienskan och hennes pojkvän åka hem, för de får inga jobb här, vilket man kan förstå när man hör deras engelska. Det har även kommit två trevliga killar till rummet, även dem italienare (bor väldigt mycket italienare här med tanke på att det är ett brasilianskt hostel). Vi hängde med dem tidigare och lärde dem lite svenska. Det enda de kunde sen innan var ordet padda, don´t ask me why...

Idag var även min första arbetsdag, eller ja, träningsdag, på restaurangen. Jag är helt slut efter att ha blivit bossed around av en ilsken fransk kypare hela dagen, som har jobbat där i typ 6 år, förvånade mig inte. Jag tror ändå att det gick ganska okej, för de slängde inte ut mig, och jag har fått ett eget förkläde med mig. Det är ett stressigt jobb oich ganska hård miljö, men jag hoppas att jag blir bättre och bättre. Piuh... orkar inte ens tänka på jobbet längre för jag är så utmattad! För ett tag sedan träffade vi Veronica och åt på The Diner i Kensal Rise. Till och med då kunde jag inte slappna av för jag följde sevitrisernas arbete hela tiden och blev stressad då kökspersonalen ringde i klockan för att berätta att maten var färdig att servera, ett ljud jag inte ens visste existerade innan jag kom och provjobbade på restaurang.

Anyway... Detta var ett väldigt långt inlägg och nu är det dags att sova snart, eller kanske hänga med alla italienare, och allas våran polska! Italienskan har dragit fram en knallrosa peruk, man kan ju fråga sig om det är något hon tagit med sig i packningen, eller bara köpt på infall på en shoppingrunda i London... Jag gissar på det senare alternativet.

See you soon!

xxK

Inga kommentarer: