tisdag 30 november 2010

lila

Detta är det hundrade inlägget, och det snöar i London. Hela dagen har der snöat. Ibland mer, ibland lite mindre. Det har pratats om att det skulle komma snö sen förra veckan, och nu kom den alltså. Två dagar efter första advent och en dag innan första december. Perfect. Fast jag är inte så jätteglad över snön egentligen, så det är bara skönt att det inte lägger sig. Men det är en jäkligt bra ursäkt för att åka till covent garden och köpa skitsnygga lila dr martens ;) yes, jag äger äntligen ett par alldeles egna lila martens. And i love them!

Just nu sitter jag på starbacks och dricker chai latte, och sen ska jag iväg till mr fish och äta mina första fish and chips. Jag har bott här i över sju månader utan att äta denna otroligt brittiska maträtt, så nu är det på tiden. Det jag har ätit mest när jag har ätit ute här, är faktiskt pizza, hamburgare och indiskt..

Nu ska jag snart ut i snön igen. Har faktiskt haft snöbollskrig i dag också ;)

xx V

Inga kommentarer: