tisdag 21 december 2010

Stuck in London

Hej.

Jag skulle egentligen har varit hemma i Göteborg nu. Jag skulle ha landat för 2.5 timma sedan på Landvetter. Men istället sitter jag i mitt rum här i London, där snön börjar smälta och det börjar bli lite varmare. Jag kommer att missa julen hemma och det finns en chans att jag inte kommer hem alls detta året, för det ska bli kallare och massa snö igen i slutet av veckan. Jag är ombokad till på söndag den 26 december.. det är fem dagar men det känns som fem månader. Det finns en buss som jag kan ta imorgon hem till Göteborg. Den tar 22 timmar, men med tanken på snöovädret som är i hela europa så känns det lite risky.. jag vet inte om det är värt det, tänk om jag blir fast någonstans i tyskland istället. Utan någonstans att bo.. På bussbolagets hemsida står det att alla bussarna går som vanligt, att det inte varit några problem än.. men man vet ju aldrig. Jag vet inte. Vad ska jag göra?

xx V

2 kommentarer:

Alexander sa...

Va?!? Kommer du inte hem?!?
Tycker du ska ta bussen allafall, men man vet ju aldrig...men borde testa!

Hade skolavslutning idag och fick våra betyg! :)

Mamsi sa...

Inte ta buss, det blir snöoväder i Belgien och Tyskland. Kan bli kallt att sitta fast på isig motorväg i Tyskland..Vi ses på annandagen, då blir det kalkon och julklappar i centrala Lilla London.

Puss