måndag 17 maj 2010

Nu är det måndag igen, och jag är inne på min 4 vecka. Helt otroligt att jag snart har varit här i en månad!

I lördags träffade jag två tjejer, Matilda och Hanna, i Camden, vilket var jättemysigt. Det var fint väder, ganska varmt och jättemycket folk! Efter det hängde jag med Matilda hem, och sen gick vi ut på kvällen, till ett ställe i Camden, där jag var min första helg i London. Det var riktigt kul, men det var hur mycket folk som helst, och det är inte så stort där inne, så vi fick väl två, tre öl över oss innan vi gick hem igen...
I söndags tänkte jag och Matilda äta pizzafrukost, men när vi kom till cafét så visade det sig att de inte serverade pizza på söndagar, fast de hade frukost till halv två.. Så istället gick vi vidare och beställde varsin kycklingsallad, lite skillnad från pizza, men det var gott det med. Sen satt vi på ett gulligt bageri i tre timmar (!) och åt cupcakes. Väldigt trevligt :)
Efter det kände jag för att hyra lite filmer så vi gick in i videoaffären. När jag väl kommer fram till kassan med mina tre filmer så ber kassören mig att visa leg på att jag är 15..... Jag vet att jag ser ung ut, men ser jag verkligen ut som 14? I slutändan kunde jag ändå inte hyra filmerna för jag var tvungen att ha ett medlemskap med ett fotografi, vilket jag inte har med mig, så det sket sig i alla fall. Fast jag ska få låna familjens medlemsnr. så det löser sig.
Sen gick jag hem, och då började det ösregna och åska, så jag kunde inte ha mitt paraply, och jag hade mina converse på mig som fortfarande är blöta! Men det var en mysig söndag i alla fall :)

Nu ska jag äta Häagen Dazs glass, igen. Kan bara inte låta bli, den är så himla god!







xxx

1 kommentar:

Mamsen sa...

Fortfarande fjortis alltså ;)

Kram